Onderwijs
We leren elke dag wat nieuws: onderwijs vormt de basis van een samenleving die zich ontwikkelt. Onze onderwijsstelsels zijn echter niet altijd inclusief en flexibel. Ook hebben we soms het gevoel dat de vaardigheden die we leren niet aansluiten bij onze samenleving. Hoe kunnen we genderstereotypen in het onderwijs doorbreken? Hoe kunnen we barrières wegnemen zodat iedereen toegang krijgt tot kwaliteitsonderwijs? Wanneer krijgt het niet-formele onderwijs de erkenning die het verdient?
Het afgelopen jaar hebben duizenden jongeren hun ideeën gedeeld over hoe het onderwijs in de Europese Unie kan worden verbeterd. We moeten nu de aandacht vestigen op lokale organisaties, projecten en personen die hier werk van maken.
Is er een initiatief dat je na aan het hart ligt? Deel het dan met ons! Praat mee en help ons een netwerk van oplossingen te bouwen.
Subthema’s: niet-formeel onderwijs, burgerparticipatie, studentenuitwisselingen.
Ik probeer persoonlijk dit probleem vanuit Estland op te lossen. Kan ik worden betrokken bij het proces om dit idee in de EU vooruit te helpen?
Ik ben van mening dat, zoals hierboven vermeld, klassen van financiële geletterdheid, d.w.z. kennis van het beheer van belastingen en leningen, en de basisbeginselen van de politiek, d.w.z. kennis van het rechtsstelsel, absoluut verplicht moeten zijn. Bovendien moet ook basiskennis op het gebied van gezondheid, dat wil zeggen eerste hulp, worden onderwezen.
Naast de eerste hulp moet er echter ook voeding worden gegeven, d.w.z. wat eten om gezond te blijven, wat je moet eten als je een stomachache heeft, perioden, enz., en de nutritionele en biologische effecten van bepaalde soorten voedsel. Bovendien zijn naar mijn mening ook meer praktische vaardigheden, zoals veranderende banden, huishoudelijke taken en zelfverdediging, van cruciaal belang.
U bent ook van mening dat er lessen logisch denken en redeneervermogen moeten worden ingevoerd om leerlingen te leren kritisch denken en beslissingen te nemen. Bovendien kunnen ook algemene kenniscursussen zeer nuttig zijn.
Tot slot ben ik van mening dat tijdsmanagement een essentiële vaardigheid is die op school moet worden onderwezen, maar ook stressmanagement, d.w.z. hoe moet worden omgegaan met stress, en hoe ze moeten worden aangepakt en aangepakt. Dit is van vitaal belang, aangezien er in de wereld van vandaag veel druk wordt uitgeoefend, met name op jongeren, en zonder kennis van de manier waarop alle stress en druk moeten worden aangepakt, uiteindelijk door alles wordt overspoeld.